21 Ağustos 2010 Cumartesi

Ev yapimi Eriste

MALZEMELER:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı su
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı (ben siviyag kullandim)
  • 3 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 6,5 su bardağı un (5 bardak konulup, kalan 1,5 bardağıı hamurun kıvamını ayarlamak için kullanılacak)


  • Yapilisi:
    1. Tüm Malzemeleri katip kati bir hamur yuguralim.
    2.Hamuru dört bezeye ayiriyoruz ve 15 dakika kadar dinlendiriyoruz.
    3. Ardindan bezeleri teker teker unlayarak aciyoruz(bicak sirti kalinliginda). 4.Yufkalari unlanmis bir zeminin yada benim yaptigim gibi temiz bir örtünün üzerine koyuyoruz ve kurutuyoruz. Ben tam kurutmadan(yani yaklasik 2 saat sonra 2 parmak eninde şeritlere kestim.
    Bu şeritleri üst üste koyup 1-2 mm incelikte keskin bıçakla keselim,
    Kesilen erişte hamurları havadar ve temiz bir yerde kurutalım,saklama kaplarımıza koyun yada bezden bir torbaya....vs.

    Herkeze Tavsiye ederim :)
    Not: Eri$te hamuruna ispanak yada domates püresi koyarak da yapabilirsiniz. Cok ho$ oluyor görüntüsü.

    Hiç yorum yok: