28 Kasım 2011 Pazartesi

Sade Mercimek Corbasi

Cok güzel oluyor bu Mercimek corbasi. Denemenizi tavsiye ediyorum pi$man olmayacaksiniz :).


Malzemeler:
1 adet sogan
1 veya 2 adet havuc
1 corba kasigi un
2 adet (Knorr) tavuk bulyon
3 yemek kasigi siviyag


Bir tencereye siviyağı ve soğani koyup kavrulur. Soğan pembeleşince 1 kaşık unu koyup birkaç kere karıştırdım.

Sonra mercimeği ve soyup küp doğradığım havucu ekleyip devam karıştırdım.

Tavuk bulyonlari da ekledikten sonra suyu ilave edip havuç ve mercimekler iyice ezilene kadar pişirdim. En son olarak pişince tuzunu ekledim ve çorbayı blenderdan geçirdim.

Corbanin üzerine dökmek icin: tavada sivi yag ve biraz tereyagini kavurdum. Sonra biraz domates salcasi ekleyip kavurdum. Daha sonra kücük dört kö$e kestigim yufkalari ekleyip devam kavurdum. Servis yaparken corbaya döktüm.

affiyet olsun

Hiç yorum yok: