21 Haziran 2009 Pazar

Bu Sene Balkon`daki Ilk Kahvalti Keyfimiz




Kizilcik Tarhana Corbasi


Bugün size Kizilcik Tarhana Corbasi`nin tarifini verecegim. Birkac ay önce Kizilcik Tarhanasini Halam türkiye`den yollamisti sagolsun.Köyde kendileri yapmislar halamlar bu Tarhana`yi.Halami cok seviyorum canim halam benim bunu yazmadan gecemeyecegim. Ben Kizilcik corbasini ilk defa denedim ve yaptim. Bu Corba sanirim Kastamonu yöresine aitmi$ :-). Sitelerde dola$tim ve Kizilcik Tarhanasi Tariflerni gözgecirdim ve http://www.portakalagaci.com/ sitesindeki tarifi denedim. Güzel oldu denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:


çorba için:
yarım yemek kaşığı tereyağı
1 soğan
5 su bardağı su
5 yemek kaşığı kızılcıklı tarhana
tuz


Sosu için:
tereyağı
bir tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı pul biber
sirke
sarımsak


hazırlanması:

1. soğanı rendeleyin. yarım yemek kaşığı tereyağı ile kavurun. 5 su bardağı soğuk suda 5 yemek kaşığı tarhanayı ezin ve soğanlara ilave edin. devamlı karıştırarak kaynayana kadar pişirin. kaynayınca tuzu ekleyin.
2. sosu için tereyağını eritin. önce naneyi ekleyip 1-2 kez çevirin. ardından pul biberi ekleyip karıştırın. tabaklara aldığınız çorbalara tereyağlı sos, sarımsak ve sirke ekleyerek servis yapın.

Affiyet olsun



Pizza










2 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok güzel görünüyorlar

mormutfak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.